So-net無料ブログ作成
検索選択

作ってみた [はまりもの]


羊毛フェルティングで作ってみました!

びふぉー!
フェルト.JPG


あふたー!
フェルト パンダ 中国.JPG

周りの森みたいなのは、誕生日に姉からもらったコケの造花?です。
背景は「蟲師」の裏表紙です(笑
巻物が中国っぽくみえるかなーっと思いました。
蟲師みたいな漫画が好きです。でも映画は途中で観るのやめたくらい好きじゃなかったです。
笹がヘタですみません・・・;
笹みたいな細長いのが一番大変なんですよ! 手に針がぐさぐさ刺さります(笑
あと! 今思い出したんですが、しっぽつけるの忘れてました! 明日つけますー!

おまけ
フェルト パンダ ドーナツ.JPG
ドーナツバージョンです。
一緒に写すならタイヤ!と思ったんですが、家にそれらしきものがなかったのでドーナツ型のテープです(笑


あと
ぱんだ マカロン.JPG
マカロンをつくりました。
マカロン自体、1回しか食べたことないですが、バレンタイン用のキットでちょっと前に作って楽しかったので、作り方しらべて作ってみました!
一回目焼いたのがパンみたいな色でピエ(ひらひらみたいなの)がすごく大きくなって
2回目焼いたのが少し色付いてしまって、ピエも1回目ほどじゃないけど大きくて
3回目焼いたのがちゃんと白で、ピエもいい感じだったんですが生でした(笑
たぶん泡つぶすのが甘かったのかなーって思います。
またいつか作ってみようかなー。



20日は国家試験なので
ぱんだ 合格.JPG
姉と一緒に食べました。幸あれ!


あとマフラーみたいな服を買いました!
前にお店で見てほしいなーって思ってでも高かったから買わなかったんですが、それが3分の1の値段になってて!
でも私がほしかったのは緑で、あるのは茶色で、しかもちょっと中途半端な茶色で!
でもかわいーんですよ!
マフラーにボタン付いてて、ポンチョみたいな感じで、しかもフードが付いてるんです!
それで散々迷って、店員さんに「すごく迷ってるねー(笑」というのをたまに来て言われながら迷って、買いました!
でも家に帰って気づいたんですが、サイズが大きい・・・。
買うときに、制服でしたし、マフラーもどきで試着はどうかなって思ったので、サイズ見たら全部「M」て書いてあって、よしこれこれ!と思って、買ったんですが、家に帰ってよくみてみると「154~162」て書いてありました・・・。

「かわいいけど架夜が着ると北風小僧のかんたろうみたいだね」て姉に言われました(笑
着かた、研究します。



2011-02-19 01:53  nice!(0)  コメント(9)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 9

nike

Hi! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to take a look. I'm definitely enjoying the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my followers! Excellent blog and outstanding design and style.
nike http://www.activys.net/nike【ナイキ】-japan-20.html
by nike (2013-09-25 06:07) 

ベビーG

Hello, I think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your blog in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, fantastic blog!
ベビーG http://www.siakis.com/カシオ-casio-babyg-bgx-240tc-8dr-レディース-腕時計-ソーラー-日本未発売-jp-2855.html
by ベビーG (2013-09-25 06:08) 

スーツケース

Incredible! This blog looks just like my old one! It's on a completely different subject but it has pretty much the same layout and design. Wonderful choice of colors!
スーツケース http://キャリーケース.seesaa.net/
by スーツケース (2013-09-25 06:12) 

ビジネスバッグ

Hmm it seems like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog writer but I'm still new to everything. Do you have any suggestions for newbie blog writers? I'd definitely appreciate it.
ビジネスバッグ http://スーツケース9.seesaa.net/
by ビジネスバッグ (2013-09-25 06:12) 

スーツケース

Hello there I am so happy I found your website, I really found you by mistake, while I was searching on Digg for something else, Nonetheless I am here now and would just like to say cheers for a fantastic post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don? have time to browse it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the excellent work.
スーツケース http://スーツケース10.seesaa.net/
by スーツケース (2013-09-25 06:12) 

スーツケース

Good day! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back often!
スーツケース http://スーツケースja.seesaa.net/
by スーツケース (2013-09-25 06:12) 

カシオ

Admiring the hard work you put into your blog and detailed information you present. It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material. Wonderful read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.
カシオ http://腕時計123.seesaa.net
by カシオ (2013-09-25 06:17) 

スーツケース 激安

With havin so much written content do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation? My site has a lot of completely unique content I've either written myself or outsourced but it seems a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do you know any techniques to help protect against content from being stolen? I'd truly appreciate it.
スーツケース 激安 http://キャリーケースj.seesaa.net
by スーツケース 激安 (2013-09-25 06:17) 

時計 ブランド

I? not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back down the road. All the best
時計 ブランド http://カシオ123.seesaa.net
by 時計 ブランド (2013-09-25 06:17) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証: 下の画像に表示されている文字を入力してください。

 
メッセージを送る


この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。

×

この広告は1年以上新しい記事の更新がないブログに表示されております。